2443 keer bekeken

oude kaart

• woensdag 28 maart 2012 @ 21:51
    reactie op (#8) wizo

haha, je reageert op een bericht van 2 jaar geleden! Maar...hij was er heel blij mee.

• dinsdag 27 maart 2012 @ 00:49

Wat gaaf! En is je broer er blij mee?

Gr, Wietske

• maandag 10 mei 2010 @ 08:26
    reactie op (#6) Marjoke

We gaan woensdag wel naar het "prinsessenkasteel" van Bruehl, waar eigenlijk natuurlijk bisschoppen rondhingen: http://www.schlossbruehl.de/

• zondag 09 mei 2010 @ 18:23
    reactie op (#5) bernard-de-clairvaux

Dat komt nog wel. Je kinderen zijn nog erg jong. Gewoon rustig informatie op maat geven, beetje bij beetje. Als ze ouder worden, staan ze er misschien wel voor open.

• zondag 09 mei 2010 @ 12:04
    reactie op (#4) LotusKarin

De kaart heeft inmiddels een ereplaats gekregen. Het is echt een blijvend cadeau. Iets wat 300 jaar oud is, blijft nog wel 100 jaar in goede staat. Helaas krijg ik het aan mijn thuisfront niet 'verkocht'  anders had ik er zelf ook wel een paar aan de muur hangen...

• zondag 09 mei 2010 @ 09:20
    reactie op (#1) bernard-de-clairvaux

Wat een orgineel kado , heel mooi zo'n kaart.

• vrijdag 05 februari 2010 @ 13:22
    reactie op (#2) Marjoke

tja, vestingsteden he? En nagenoeg uit de  tijd dat onze eerste Nederlandse voorvader geboren werd. Waarschijnlijk in een groot legerkamp ten noorden van Breda. Daar lag 10-tallen jaren een grote legermacht paraat om de Fransen terug te dringen bij eventuele invallen. In dat legerkamp gebeurde natuurlijk van alles....daarom heeft onze voorvader als geboorteplaats: "geboren in 't veld"

• vrijdag 05 februari 2010 @ 10:19

Mooie kaart. Daar hou ik ook van. Al moet ik zeggen dat ik niet zo kan zien wat het met militaire acties te maken heeft. Staan die er ook op, of is het gewoon een mooie kaart uit die tijd?

• vrijdag 05 februari 2010 @ 09:54

Leuk triviaaltje tussendoor. Mijn broer werd recent 40 jaar en dan moet je toch wat extra doen. Tenminste zo dachten we erover. Om die reden met de hele familie deze kaart aangeschaft. Hij is helemaal 'into' de militaire operaties van de Republiek in de 17/18de eeuw. Daarnaast staan ook onze 'geboortegronden' in Henegouwen op de kaart.

db_brabantia_ducatus_Petrus_Schenk1.jpg

Gewijzigd op 2010-02-05 09:57:44